top of page
  • jokulata

OTTHON...

Updated: Jan 3, 2022



„Az otthon nem mindig hely”. (Jesmyn Ward - az első képen)



A múlt héten, egész pontosan december 15-én Pilisszentivánon Klotz Mária könyvbemutatóján jártam, ahol felolvastam - egyebek között - az alábbi írást:

Az egész program létrejöttét gyönyörű álomként éltem meg. A hely, a környék mesés, az emberek kedvesek, barátságosak, a társaságom remek volt. Kell ennél több, hogy jól érezze magát az ember?


Most Svájcban vagyok a lányoméknál.


Az unokám és szülei léte garantálja, hogy otthon érezzem magam. Így, az ünnep előtt kívánhatnék-e többet?! Nem hiszem!

Mi is az otthon? Következzen különböző műfajok égisze alatt született csokornyi otthon!

Mert minél távolabb vagyunk az otthonunktól, annál többet gondolunk rá. A nap melegére sem akkor emlékezünk, mikor éppen süt, hanem akkor, ha nagy sötét felhők járnak felettünk.” (Louis de Saint-Marché)



József Attila: Bolyongok

Hol van az a kis ház, hol kevesen járnak? És ahol szeretnek, és csak reám várnak, És csak reám várnak.

Merrefelé menjek? Balra-e vagy jobbra? Fönn csillagok vannak, fölnézek azokra, Fénylő csillagokra.

Merre nincs csillagfény - arra fogok menni, Ott fognak igazán engemet szeretni, Igazán szeretni. 1921. szeptember 24.



Csak figyelek, érzékelem, hogy vagyok, hogy vagyok valahol, és ez már nem jelent otthonosságot. Lenni, otthon lenni természetes állapot: aki otthon van, nem gondol rá, hogy van valahol.” (Grecsó Krisztián)



Szakályné Nagy Irén haiku verse

Estfénypontja

Establakon át csillaglámpását szkülönbözőrja meghitt otthonfény 2019. január 7.


Születünk valahol, onnan általában elkerülünk máshová, majd továbbsodródunk. És megválaszolhatatlanná válik a kérdés: hol az otthon?

Végül Tamás nap lévén zárjunk egy komolyzenei produkcióval - Kis otthoni zenével - köszöntve az előadót, (Migróczi Tamàs - 14. kép) és névrokonait!


S mert ez az ünnep előtti utolsó posztom, megragadom az alkalmat, hogy mindenkinek csodàs ünnepet kívànjak!



2021.12.21

3 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentários


bottom of page