top of page
  • jokulata5

Pester Béla művei



"1952-ben születtem Budapesten. Gyermekkorom az Angyalföld-Sashalom-Okány (Békés megye.) háromszögben telt hatalmas szerencsémre, mivel így három életforma, élettér hatása alá kerültem. Egy közel kétszáz éves iparos család sarjaként ugyan a középiskolát követően iparvállalatnál kezdtem el dolgozni, a Sors nagyon rövid idő alatt humán területre sodort. Közel harminc évig foglalkoztam emberekkel, életútjuk egyengetésével.

A művészethez való affinitásom természetesen a kamaszkori olvasásmániámmal kezdődött. Tizenhárom-tizennégy éves koromban minden délután fél kiló kenyér, fél üveg baracklekvár és egy fél Jókai vagy Verne, később Mikszáth volt a penzum. Ezzel egyidejűek költői/írói próbálkozásaim, ezek a „művek” az utókor szerencséjére a költözések során elvesztek. Próbálkoztam festegetni is, állítólag nem is nagyon borzalmasan. Későbbi írásaim is rendre az íróasztalfiókban maradtak.

A távol-kelet iránti érdeklődésem a könyvek habzsolásával egyidejű. Mivel tudom, hogy egy adott életforma adott művészet kialakulásának az alapfeltétele, számomra az életforma megjelenítése a japán versben nyilvánvaló. Nem vagyok taoista, de mélységesen tisztelem, mint a természethez, a világhoz viszonyuló filozófiát, életformát." - Pester Béla


Műveiből készült videóim ide kattintva érhetők el!




2 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page