top of page
  • jokulata5

Fürdő


Hát hűvös ma sem lesz...

Itt az ideje egy kis vizes emlékezésnek - képek a Tiszaörsi Fürdő fénykorából


Anyukám testvérével a valamikori táncparketten.

Itt rendeztek valaha zenés, táncos összejöveteleket a fürdőzőknek.


Jómagam - a helyszín ua.


Középen anya a sajátmaga varrta ruhában - amiből sokminden nem látszik ugyan, de én emlékszem rá - és rajtam kívül másnak sokat úgysem jelent. A két hölgy anyukám barátnői.


Édes Istenem!


Voltak évek, amikor anya a fürdőben dolgozott - egyenruhájukról ítélve benn a strand területén, a személyzettel együtt lettek megörökítve. Bal szélen az akkori vezető Ferenczi Ilonka, anyukám, Lendvayné Ági néni, Agócsné, Oláh Elekné, Bényeiné, Marika néni (talán), a férfit sajna nem ismerem fel, mellette Czirbikné (ha jól emlékszem).

Érdemes figyelni, milyen szép, dús növényzet volt, mintha parkban jártunk volna...


Lendvayné Ági néni és a lánya, Ági között ül édesanyám.



Ekkor Eszter (Oláhné) dolgozott a strand bejárattal szembeni kisboltban...



Számomra három nagyon kedves emberrel - szüleim és édesanyám öccse "karéjában


Ebben az időszakban anyukám volt a kisboltos. Bármilyen hihetetlen is, engem is is vitt magával nem is egyszer. Az üzletecske mellett volt egy fákkal árnyékoltabb hely, ahová a boltból ő is rálátott..


... konkrétan ez a fa volt az én "katim".

Járni talán olyan nagyon még nem tudtam - ahogy a családi legendárium szerinti történet megőrizte az eseményeket-, és ha anya odaállított a fához, én bizony ott álldogáltam, amíg le nem győzött a gravitáció.

A későbbi életem során aztán volt is egy már-már lózunggá lett mondás házon belül - nem drága szüleim szóhasználatában, de ettől még ez akkor (is) kedvesnek hatott a "megmondó embertől" - ha egy valamikori történés került szóba. Így szólt:

"Hát ez bizony akkor történt, amikor te még a homokot szórtad a fejedre a fürdőben, a fa mellett!"


7 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page